مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه می باشد. این مجتمع با وسعت معدنی دو هزار کیلومترمربع در استان اصفهان - شهر خور واقع شده است. این مجتمع با هدف تولید سالانه پنجاه هزار تن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و سیصد هزار تن کلرید سدیم جهت مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و سی هزار تن هیدروکسید منیزیم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.آدرس تلگرام :

   سازمان امنیت ملی آمریکا اقدام به نصب بدافزاری برروی هارد دیسک های ساخته شده توسط برخی شرکت های تولید کننده نموده است که به راحتی آنها را قادر می سازد تا به اطلاعات کاربران و استفاده کنندگان از این محصولات دست پیدا کند. این بدافزار جاسوسی ظاهرا در لایه های firmware برخی سازندگان هارد دیسک قرار گرفته و کاربر و نرم افزارهای دیگر به هیچ عنوان هیچگونه دسترسی جهت پاک کردن یا غیر فعال این بدافزار ندارد و جهت بررسی این مورد باید از سخت افزارهای ویژه استفاده نمود و بهترین راه استفاده از هارد دیسکهایی است که ساخت کشور آمریکا نباشند و نام تولید کنندگان نیز در لیست اعلام شده قرار نداشته باشد و البته دولت آمریکا راه‌های دیگری نیز برای دسترسی به اطلاعات مهم و حیاتی کاربران مانند backdoorهای موجود در سوئیچ‌ها و نرم‌افزارها را دارد.

   این باگ امنیتی از سو NSA (سازمان امنیت ملی آمریکا) بر روی هارد دیسک های تولید کنندگان مطرحی همانند: سیگیت، وسترن دیجیتال و توشیبا قرار گرفته است. کدهای قرار گرفته در firmware هارد دیسک ها، اقدام به جمع آوری اطلاعات نموده و جهت انجام این ماموریت صرفا نیاز است تا هارد دیسک مورد بحث در کامپیوتری که به اینترنت متصل است، مورد استفاده قرار گیرد که با توجه به تنوع تولید کنندگان سخت افزار بررسی نیز باید توسط همان شرکت ها ارائه گردد که این امر نیز برطرف کننده نگرانی مصرف کنندگان نخواهد بود.

   سازمان امنیت ملی آمریکا هنوز در این خصوص پاسخی ارائه ننموده است، اگر چه مشخصا این سازمان و در مجموع دولت آمریکا به کاهش اعتماد سایر دولت ها به ایالات متحده هیچ اهمیتی نمی دهند. طبق گفته های منابع مختلف دولت این کشور تلاش ندارد تا اطلاعات کاربران خود را جمع آوری کند و صرفا در پی جاسوسی از کشور های دیگر که نام ایران نیز در میانشان دیده می شود، این اقدامات را انجام داده است.

  • ۹۴/۰۱/۱۷
  • ۵۶۹ نمایش
  • مجتمع پتاس خوروبیابانک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی