مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه می باشد. این مجتمع با وسعت معدنی دو هزار کیلومترمربع در استان اصفهان - شهر خور واقع شده است. این مجتمع با هدف تولید سالانه پنجاه هزار تن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و سیصد هزار تن کلرید سدیم جهت مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و سی هزار تن هیدروکسید منیزیم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.آدرس تلگرام :

کارخانه پتاس در آستانه راه اندازی قرار گرفت

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۴۹ ق.ظ
سرپرست واحد پتاس خور و بیابانک اعلام کرد: در حال حاضر کارخانه پتاس خور و بیابانک در مرحله پیش راه اندازی است و از دو هفته آینده وارد مرحله راه اندازی خواهیم شد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ، مهندس علی علوی نایینی با اشاره به اینکه این کارخانه در سال 86 افتتاح شد ، افزود : به دلیل مشکلاتی که تحریم ها به وجود آورده بود ، این واحد تولیدی تا سال گذشته عملاً به مرحله تولید نرسیده بود ، سرانجام با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اقداماتی که انجام شد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توانست پس از گذشت 8 سال مشکل این کارخانه را حل کند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه همکاری با شرکت آلمانی که دارنده تکنولوژی و طراح خط تولید کارخانه پتاس خور و بیابانک بود پس از سالها بار دیگر از سر گرفته شد ، اظهار داشت : حدود چهار ماه پیش کارشناسان این شرکت از کارخانه بازدید به عمل آوردند ، در این بازدید یکسری نواقص از سوی تیم آلمانی مطرح شد که از آن زمان در صدد رفع آن برآمدیم و توانستیم کاستی ها را برطرف کنیم.
 
سرپرست واحد پتاس خور و بیابانک افزود : اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بار دیگر تیم آلمانی به منظور کنترل دوباره کارخانه به ایران آمدند ؛ این بازدید توسط سه تیم بازرسی و تعمیرات ، متخصصان راه اندازی و ترکیبی از دو تیم مذکور درطول 2 ماه آینده استمرار خواهد داشت تا در فرآیند تولید ، نظارت ، بررسی و ارزیابی های تخصصی را داشته باشد.
 
به گفته علوی افتتاح رسمی کارخانه تولید پتاس خور و بیابانک حداکثر تا 2 ماه دیگر انجام می شود.
 
وی افزود: در حال حاضر این کارخانه درمرحله پیش راه اندازی بوده که عیار محصول تولیدی آن که هم اکنون آماده عرضه به بازار است، بالغ بر 95 درصد و بالاتر از استانداردهای جهانی می باشد.
 
پتاس ماده معدنی استراتژیکی است که تولید کود شیمیایی در صنایع کشاورزی ، شوینده ها و صابون ، دارو ، انواع رنگ های شیمیایی ، صنایع شیشه و سرامیک، صنایع غذایی و تهیه گل حفاری درصنایع غیر کشاورزی کاربردهای فراوانی دارد.
  • ۹۴/۰۳/۲۰
  • ۵۷۶ نمایش
  • مجتمع پتاس خوروبیابانک

نظرات (۱)

ان شاالله
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی