مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه می باشد. این مجتمع با وسعت معدنی دو هزار کیلومترمربع در استان اصفهان - شهر خور واقع شده است. این مجتمع با هدف تولید سالانه پنجاه هزار تن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و سیصد هزار تن کلرید سدیم جهت مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و سی هزار تن هیدروکسید منیزیم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.آدرس تلگرام :

معرفی مجتمع پتاس شهرستان خوروبیابانک

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷ ق.ظ

مجتمع پتاس خوروبیابانک یکی از طرح­های عمرانی ملی وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) می­باشد که شرکت ایمپاسکو به عنوان یکی از شرکت­های اصلی زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به شمار می­ رود. مجتمع پتاس یک مجموعه صددرصد دولتی و وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران می­ باشد.

طرح اکتشاف و تجهیز ذخائر پتاس نتیجه پی جوئی سراسری پتاس طی سال های 1368 تا 1378 می­باشد و عملیات اجرائی آن هم­زمان با پایان عملیات اکتشاف از سال 1379 آغاز شده است. پس از تکمیل زیرساخت های اصلی طرح شامل ساخت استخرهای تبخیر خورشیدی، توسعه کانال­ها و شبکه جمع­آوری و انتقال شورابه و احداث کارخانه فرآوری پتاس در سال 1386، فاز اول طرح تکمیل گردید و مجموعه به واحد پتاس خور تغییر نام داد. در سال 1394 با افتتاح و راه اندازی کارخانه فرآوری پتاس به دست ریاست محترم هیأت عامل سازمان ایمیدرو ؛جناب آقای دکتر کرباسیان؛ مجموعه وارد فاز بهره برداری گردید و متعاقباً با تصویب هیأت مدیره محترم ایمپاسکو، به مجتمع پتاس خوروبیابانک تبدیل وضعیت گردید.

  • ۹۵/۰۱/۱۲
  • ۶۶۲ نمایش
  • مجتمع پتاس خوروبیابانک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی