مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه می باشد. این مجتمع با وسعت معدنی دو هزار کیلومترمربع در استان اصفهان - شهر خور واقع شده است. این مجتمع با هدف تولید سالانه پنجاه هزار تن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و سیصد هزار تن کلرید سدیم جهت مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و سی هزار تن هیدروکسید منیزیم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.آدرس تلگرام :

از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان خوروبیابانک طبیعت خشک منطقه، آسمان پر­ستاره کویر، دریاچه نمک با اَشکال لانه زنبوری(polygon)، ریگ­زار­های دهکده مصر، دره­ها و کتل­های وحشت زا در شمال خور.

به طور کلی موقعیت ژئومرفولوژیکی منطقه از نظر بیابان­گردی، اسکی روی ماسه، شتر­سواری و غیره دارای جاذبه­های اکوتوریستی خاص می­باشد.

از جمله مناطق مهم گردشگری در شهرستان، ریگزار های اطراف مزرعه مصر و فرحزاد در 50 کیلومتری خور می­باشد. همچنین روستاهای هدف گردشگری گرمه، ایراج، بیاضه و ... به دلیل دارا بودن قلعه­های قدیمی و مهمان­پذیرهای سنتی طی سالیان اخیر پذیرای علاقمندان طبیعت کویری و گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی بوده است که در ایام مختلف سال به این مناطق سفر می­کنند.

دیگر مناطق گردشگری: دریاچه نمک، پوسته نمکی پلایا و  دریاچه­های فصلی در 35 کیلومتری جاده طریق الرضا (در صورت بارندگی در زمستان).

مجتمع پتاس نیز طی یکی دو سال گذشته با توجه به ظرفیت بالقوه گردشگری معدنی (Mine Tourism) اقدام به احداث زیرساخت های گردشگری منحصر به فردی در قالب یک دهکده نمکی مشتمل بر آبشار، کافی­شاپ و سوئیت­های اقامتی نمکی نموده که در کنار چشم انداز طلوع و غروب خورشید، تلفیق بسیار جذابی برای گردشگران ایجاد شده است.

 

مکان­های مذهبی

امامزاده سید­کمال­الدین­داود سلام الله علیه در شهر خور

امامزاده ابا محمد ابراهیم سلام الله علیه در روستای بیاضه

امامزادگان جنید و عبدالله سلام الله علیها در روستای گرمه

امامزاده ابراهیم ابن موسی الکاظم سلام الله علیه در روستای آبگرم

  • ۹۵/۰۱/۲۳
  • ۶۱۹ نمایش
  • مجتمع پتاس خوروبیابانک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی