مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه می باشد. این مجتمع با وسعت معدنی دو هزار کیلومترمربع در استان اصفهان - شهر خور واقع شده است. این مجتمع با هدف تولید سالانه پنجاه هزار تن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و سیصد هزار تن کلرید سدیم جهت مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و سی هزار تن هیدروکسید منیزیم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.آدرس تلگرام :

مشاهیر شهرستان خوروبیابانک

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ق.ظ

یغمای جندقی

یغمای جندقی در سال 1196 ه.ق در خور متولد شد او از شعرای بزرگ قرن سیزدهم و پایه­ گذار نوحه سینه­ زنی در ایران بود که پس از 80 سال زندگی چشم از جهان فرو بست و در جوار بارگاه امامزاده سید داود شهر خور به خاک سپرده شد.

حبیب یغمائی

استاد حبیب یغمایی در سال 1276 ه.ش در خور متولد شد. ایشان برای ادامه تحصیل عازم دامغان و شاهرود گردید. از مهمترین خدمات فرهنگی وی به ادبیات ایران تأسیس مجله یغما و انتشار آن به مدت 31 سال است و مهمترین خدمت او به زادگاهش تأسیس اولین مدرسه دولتی در سال 1305 ، تأسیس اولین کتابخانه در سال 1349 و منطقه ای کردن آموزش و پرورش است. استاد در سال 1363 در تهران درگذشت و در آرامگاهی که خود در زادگاهش احداث کرده بود مدفون گردید. از جمله اشعار معروف وی شعر روباه و زاغ کتاب فارسی مقطع ابتدائی می­باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج سید عبدالحمید فاطمی

در سال 1320 ه.ق در روستای بیاضه متولد و پس از تحصیل در حوزه تا سطح اجتهاد رسیده و در سال 1320 ه.ش پس از اشغال تهران توسط قوای متفقین در جنگ جهانی دوم به زادگاهش برگشت و به ارشاد مردم پرداخت این عالم ربانی در سال 1354 ه.ش درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

از مشاهیر دیگر خور می­توان به آیت ا... قاضی مجتهد جامع الشرایط، حسینعلی معلم، ابوالمؤید ثقفی، میرزا آقاجان امام جمعه، اسماعیل هنر جندقی، میرزا احمد صفایی، میرزا محمد صفایی، میرزا محمدحسن کیوان (عماد الشعرا)، میرزا علی فقیهی، ابوالحسن حریف جندقی، میرزا ابراهیم دستان، لطفعلی محترم خوری و محمد حسین اعلمی مهرجانی اشاره کرد.

  • ۹۵/۰۲/۱۲
  • ۶۹۷ نمایش
  • مجتمع پتاس خوروبیابانک

حبیب یغمایی

مشاهیر شهرستان خوروبیابانک

یغما

یغما جندقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی