مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه می باشد. این مجتمع با وسعت معدنی دو هزار کیلومترمربع در استان اصفهان - شهر خور واقع شده است. این مجتمع با هدف تولید سالانه پنجاه هزار تن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و سیصد هزار تن کلرید سدیم جهت مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و سی هزار تن هیدروکسید منیزیم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.آدرس تلگرام :

آزمایشگاه و کنترل کیفیت

جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۱۶ ق.ظ

بخش عمده ای از فعالیت های آزمایشگاه شیمی مجتمع پتاس خور به آنالیز نمونه هایی همچون شورابه ها،نمک ها، نمونه های محلول و جامد ارسالی از معدن، آب های زیر زمینیو ... می باشد.

این آزمایشگاه به تجهیزاتی چون جذب اتمی، فلیم فوتومتر، اسپکترومتر، آیون متر، شیکر، کوره، میکروسکوپ، آون، آب مقطرگیر رزینی و تقطیری، آسیاب، پمپ خلا، PH متر تجهیز شده است.

آنالیز عناصر سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، لیتیم، کربنات، بی کربنات، سولفات، کلر، اسیدیته، قلیاییت و همچنین اندازه گیری وزن مخصوص مواد، درصد رطوبت، درصد مواد نامحلول و نیز تجزیه و تحلیل دانه بندی مواد که مورد سنجش و بررسی دقیق قرار می گیرد .

این واحد ضمن تعیین و استقرار فرآیندهای مورد نیاز سیستم مدیریت کیفیت به نظارت بر اجرای الزمات سیستم مدیریت کنترل کیفیت و حصول اطمینان از اجرای مؤثر اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در فرآیندهایی ازجمله کنترل کیفیت فرآیند کارخانه و سالن تولید و محصول تولید شده، کنترل کیفیت شورابه ورودی به بخش استخرها، مراحل تخلیه شورابه از استخرها براساس استحصال املاح باارزش آن، استحصال کارنالیت، استحصال شورابه نهایی در بخش استخرها، وضعیت و عیار املاح با ارزش شورابه پلایای خور، پلایای میانی و پلایای مهرجان، جمع آوری کارنالیت و نمک تولید شده در بخش استخرها ، اجرای صحیح و علمی محلول تثبیت خاک و ضدیخ و پیشگیری از یخ زدگی معابر ،کنترل کیفیت سرند پتاس کارخانه و روند فروش و بارگیری جامبوهای پتاس و کنترل کیفیت سایر محصولات تولیدی من جمله کلرید کلسیم، تاکی هیدرات، شورابه نهایی، نمک صنعتی، نمک رژیمی، نمک خوراکی، پتاس خوراکی و دارویی و... در ارائه به مشتریان، به فعالیت می پردازد .

آزمایشگاه و کنترل کیفیت با هدف همسو کردن فعالیت ها با اهداف تعیین شده و بهره برداری بهینه از کلیه ظرفیت ها و تجهیزات موجود پس از تحقیق و انجام تست های آزمایشگاهی و کسب موفقیت در نتایج حاصله موفق به اجرای چندین پروژه تحقیقاتی با عنوان تولید هیدروکسید منیزیم با خلوص بالا از شورابه نهایی و تست روش­های نوین و ثبت سه مقاله­ی علمی در زمینه استحصال منیزیم بصورت هیدروکسید و اکسید منیزیم شده است.

از جمله پروژه های تحقیقاتی دیگری که آزمایشگاه و کنترل کیفیت توانسته به نتایج قابل توجه و قابل قبولی دست یابد:

1. تولید کلرید کلسیم با خلوص بالا از پساب استخرهای خورشیدی

2. تولید پتاس دارویی با خلوص بالای  %99 در مقیاس آزمایشگاهی و پایلوتی

3. تحقیق بر روی کاربرد شورابه نهایی به عنوان محلول تثبیت خاک و کنترل گرد و غبار (SSR400)

4. تحقیق بر روی کاربرد شورابه نهایی به عنوان محلول پیشگیری از یخ زدگی و ضد یخ (DC400)

 5. تحقیق، تدوین و اصلاحیه ترکیبات نمک رژیمی و ارائه ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی نمک خوراکی (کم سدیم دار)

6. تحقیق و تبدیل پتاس صورتی به پتاس سفید و بررسی مضرات آن در صنعت کشاورزی

7. انجام پروژه تحقیقاتی بر روی شورابه قم و استحصال املاح با ارزش آن

 8. تولید پتاس با خلوص بالای  %99 در اشل آزمایشگاهی از کارنالیت مرغوب با حذف فرآیند فلوتاسیون

9. استحصال نمک از کانال­های پلایا با خلوص بالای  %99

10. فرآوری نمک استخرها و تولید نمک با خلوص بالای  %99 در اشل پایلوتی و تحقیق در زمینه صنعتی کردن آن

11. تحقیق در زمینه رفع کلوخه شدن محصول و اجرای پروژه آنتی کیک کارخانه

 12. تحقیق در زمینه ی حذف و کاهش مواد نامحلول پتاس تولیدی کارخانه

13. انجام پروژه تحقیقاتی بر روی سواحل خلیج چابهار، آب شیرین کن و استحصال املاح با ارزش آن و ارائه دو مرحله گزارش موفقیت آمیز

14. تحقیق در زمینه اندازه گیری میزان لیتیم در شورابه ها

  • ۹۶/۰۶/۳۱
  • ۷۲۶ نمایش
  • مجتمع پتاس خوروبیابانک

آزمایشگاه

درصد خلوص

کنترل کیفیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی