مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه می باشد. این مجتمع با وسعت معدنی دو هزار کیلومترمربع در استان اصفهان - شهر خور واقع شده است. این مجتمع با هدف تولید سالانه پنجاه هزار تن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و سیصد هزار تن کلرید سدیم جهت مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و سی هزار تن هیدروکسید منیزیم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.آدرس تلگرام :

ماشین آلات سنگین

جمعه, ۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۱۷ ب.ظ

لودر

این واحد در هر زمان بنا به نیاز، ماشین آلات سنگین (لودر-کامیون- بلدوزر- بیل مکانیکی- گریدر و ...) را جهت عملیات و فرآیندهای مربوطه در اکتشاف و استخراج، حمل و نقل مواد اولیه و محصولات و .... را سازماندهی می نماید. در اینجا به مختصری از اهم فعالیت های این بخش اشاره  می نماییم:

اولین وظیفه بخش ماشین آلات جمع آوری نمک از سطح استخرها می باشد. این عملیات شامل ریپرزنی و بارگیری نمک توسط بلدوزر (D6 و D8) و لودر و حمل توسط کامیون به محل دپو می باشد. عملیات برداشت کارنالیت شامل جمع آوری، بارگیری و حمل کارنالیت توسط بلدوزر (D6 و D8)، بیل مکانیکی، لودر و  کامیون به کارخانه می باشد.

پس از برداشت نمک و کارنالیت و تخلیه آب استخر ، جهت آبگیری  مجدد آن لازم به تسطیح نمک کف استخرها می باشد که توسط بلدوزر (D6 و D8)، گریدر و غلطک انجام می گیرد. تسطیح جاده های دسترسی مجتمع پتاس توسط گریدر و تراکتور لندلولر انجام می گیرد.

دریچه و کانال های ورودی و خروجی استخرها پس از گذشت مدتی به دلیل رسوب نمک نیاز به لایروبی دارند که این عملیات توسط بیل مکانیکی انجام می شود.

خوراک دهی کارخانه و کیسه زنی توسط لودر، تراکتور یا بیل مکانیکی و جابجایی جامبوبگ های پتاس از کیسه زنی به انبار محصول توسط بابکت و بارگیری محصول جهت فروش توسط بیل مکانیکی و لیفتراک انجام می شود .

یکی از وظایف مهم این بخش حفاری مغزه گیری جهت تعیین ضخامت پوسته نمکی معدن، حفاری Core Washing با قطر 90 میلیمتر جهت تست دانسیته و ارتفاع سطح شورابه و حفاری چاه با قطر 30 سانتی متر جهت پمپاژ شورابه توسط پمپ می باشد .جهت تامین شورابه در پلایا نیاز به حفر کانال و پس از آن به دلیل رسوب نمک نیاز به لایروبی می باشد که این عملیات توسط بیل مکانیکی انجام می شود.

 بدلیل پهنه وسیع پلایا و جهت اکتشاف و دسترسی به نقاط مختلف آن نیاز به ایجاد جاده می باشد و با توجه به وجود شورابه موجود در پوسته نمکی ، در طول زمان ،سطح جاده ناصاف شده و نیاز به تسطیح مجدد آن می باشد که این عملیات توسط بلدوزر (D6 و D8) و گریدر انجام می شود.

  • ۹۶/۰۹/۰۳
  • ۷۴۳ نمایش
  • وحید لطفی

سنگین

ماشین آلات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی