مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه می باشد. این مجتمع با وسعت معدنی دو هزار کیلومترمربع در استان اصفهان - شهر خور واقع شده است. این مجتمع با هدف تولید سالانه پنجاه هزار تن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و سیصد هزار تن کلرید سدیم جهت مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و سی هزار تن هیدروکسید منیزیم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.آدرس تلگرام :

معرفی محلول ذوب برف و یخ

دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۰۰ ب.ظ

مهمترین دلیل استفاده گسترده و بی­رویه نمک در یخ ­زدایی معابر در دسترس و ارزان بودن آن است که استفاده از آن به روش سنتی که کنترلی در حجم مورد استفاده از آن وجود ندارد. اثر تخریبی آن­را بر آسفالت و بتن و فرسودگی زود هنگام شبکه معابر را دوچندان کرده است. توجه به افزایش طول عمر مفید شبکه معابر باعث شده است کاهش مصرف نمک با استفاده از راهکارهای نوین یخ­زدایی مورد توجه مسوولین امر قرار گیرد.

از جمله مواد شیمیایی که جزء راهکارهای نوین یخ زدایی معابر معرفی شده است استفاده از کلرید کلسیم و کلرید منیزیم بجای نمک جهت ذوب برف و یخ است. از جمله مزیت های استفاده از این ترکیبات بجای نمک، می توان از قدرت ذوب کنندگی بیشتر، خسارت کمتر به آسفالت و فضای سبز، سرعت بیشتر ذوب کنندگی و موثر بودن در دماهای پایین تر را نام برد.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران – واحد پتاس موفق به اکتشاف و فرآوری محصولی شده است که ترکیبی از کلرید کلسیم و منیزیم می باشد. این محصول بعنوان Anti-icing & de-icing به تنهایی یا به منظور افزایش قدرت ذوب کنندگی نمک همراه با نمک می توان بکار برد.

این محصول که بصورت محلول و جامد(فله) قابل عرضه می باشد دارای مجوز زیست محیطی از سازمان محیط زیست کشور است.

مشخصات فنی واطلاعات بیشتر از این محصول به شرح ذیل می باشد.

1-هرچند این محصول را بصورت جامد همانند نمک می توان مورد استفاده قرار داد ولی بهتر است جهت افزایش بهروری از آن قبل از استفاده ،مطابق دستور العمل در آب حل شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد.

2-جهت کنترل بیشتر در میزان مصرف محلول فوق از تانکرهای مخصوص آب نمک پاش استفاده گردد

3-نگهداری محلول نیاز به مکان سرپوشیده نیست و بارندگی فقط باعث رقیق شدن آن می گردد ولی نمونه جامد در صورتی که در معرض بارندگی فرار گیرد حل می گردد بنابراین نگهداری در فضای سرپوشیده یا استخری که مواد حل شده قابل جمع آوری باشد نیاز می باشد.

4-در صورتی که همراه با نمک مورد استفاده قرار می گیرد برای هر تن نمک 30 لیتر محلول بر روی دپوی نمک اسپری می گردد.

5-ترکیب شیمیایی محلول بطور متوسط عبازت است از 30% کلرید کلسیم و 15% کلرید منیزیم می باشد و ترکیب شیمیایی جامد بطور متوسط 25% کلرید کلسیم و 25% کلرید منیزیم می باشد.

6-بستگی به برودت هوا (1- تا کمتر از 20- ) و ضخامت برف و یخ از 50 تا 400 میلی لیتر برای هر مترمربع مورد استفاده قرار می گیرد.

7- میزان مصرف محلول قبل از بارش برف با توجه به گزارش هواشناسی حدود 30 میلی لیتر برای هر متر مربع می باشد با استفاده از این روش شاهد کاهش چشمگیری در میزان مواد مصرفی جهت یخ زدایی بعد از بارش برف خواهیم بود که تا 60 % هزینه های برف روبی کاهش خواهد داشت.

8-اختلاط 30 لیتر با هر تن نمک باعث کاهش 30% مصرف نمک و دو برابر شدن سرعت ذوب کنندگی نمک خواهد شد ضمن اینکه دمای موثر ذوب کنندگی آن نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

  • ۹۲/۰۹/۲۵
  • ۴۷۰۸ نمایش
  • مجتمع پتاس خوروبیابانک

یخ زدگی معابر

مقابله با یخ زدگی

خوروبیابانک

خور

واحد پتاس

ذوب برف و یخ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی