مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران

مجتمع پتاس خور

اولین تولید کننده پتاس در ایران و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه می باشد. این مجتمع با وسعت معدنی دو هزار کیلومترمربع در استان اصفهان - شهر خور واقع شده است. این مجتمع با هدف تولید سالانه پنجاه هزار تن کلرید پتاسیم بعنوان کود شیمیایی و سیصد هزار تن کلرید سدیم جهت مصارف پتروشیمی، خوراکی و داروئی و سی هزار تن هیدروکسید منیزیم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.آدرس تلگرام :

معادن شهرستان خوروبیابانک

پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱ ق.ظ

یکی از قطب­های ذخایر سنگ مرمریت در ایران، شهرستان خوروبیابانک است که دارای ذخایر قابل توجهی می­باشد. معادن مرمریت این شهرستان به دو گروه کلی مرمریت نوار قلبی و مرمریت گل پنبه­ای تقسیم می­ شود که دارای رنگ­های بازار پسند کرم، کرم صورتی و صورتی بوده و دارای بافت زمینه فسیل­دار و فاقد فسیل هستند.شهرستان خوروبیابانک به دلیل وفور و تنوع مواد معدنی، قطب معدنی استان اصفهان  به شمار می ­رود.

معادن شهرستان به سه گروه کلی قابل تقسیم بندی است:

الف: سنگ­های تزیینی مرمریت: شامل انواع مرمریت نوار قلبی و گل پنبه­ای است که در رنگ­های متنوع و بازار پسند کرم، صورتی و کرم صورتی با بافت فسیل دار و فاقد فسیل قابلیت سورت بندی دارند.

ب: خاک­های صنعتی شامل فلدسپات، میکا (موسکوویت و ورمیکولیت)، سیلیس، بنتونیت، تالک (بهداشتی و صنعتی)، باریت، نمک­ها و املاح معدنی (پروژه پتاس)، گچ، هماتیت و لیمونیت، زئولیت، سلستین، رس و مارن و ...

ج: کانسارهای فلزی اندیس­های فلزی آهن، سرب و روی، مس و ...

  • ۹۵/۰۲/۱۶
  • ۹۵۰ نمایش
  • مجتمع پتاس خوروبیابانک

معادن شهرستان خوروبیابانک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی